1. kom ihåg alla dina bra egenskaper.
När du har en dålig dag så råkar allt bara bli fel, man har sån ful-dag. Helt plötsligt suger allt, så är det för mig i alla fall. Och bara för att jag kanske fick dåligt på matte provet betyder inte det att jag är dålig på ALLT! Förstår ni mig? Tänk över vad du är bra på, kom inte och säg att du är dålig på allt. För tro mig, fråga dina vänner! Dem lär hitta hur många saker som helst!
 
2 . Prata ut med någon du litar på.
Ett utifrånperspektiv är alltid bra att ha speciellt när du har en dålig dag. För om du pratar med någon du litar på (och helst någon som vet hur awesome du är) så kommer du att se dagen på ett helt nytt sätt. Man vet aldrig hur mycket påverkan någon annan kan ha.

3. Håll det i perspektiv.
Lättare sagt än gjort när du är mitt i en hemsk och dålig dag, men försök iallafall! Det är viktigt att hålla en dålig dag i perspektiv, En dålig dag betyder inte allt är dåligt - eller att allt kommer fortsätta att vara dåligt  Saker kommer att bli bättre och det är viktigt att inte glömma bort.

4. Gör en lista på saker som du är tacksam över.
Om du har en tacksamhet lista , dra ut på en dålig dag och granska alla de saker du har att vara tacksam för. Om du inte har en lista , göra en. Skriv ner allt du är tacksam för. Om du gör det så kommer du att börja inse hur mycket du har att glädjas över, det är då jag hoppas att ni inser att den energin ni lägger på att klaga över saker, det är endast slöseri på tid, och tid är ingenting vi kommer få tillbaka.

5. Be om hjälp.
Ibland är vi så nere att vi glömmer att vi omges av människor som finns där för oss. När du har det lite tufft, be om hjälp, bestäm att du ska fika med en gammal kompis i veckan och prata lite, en sådan sak gör så mycket! Bara för att du ber om hjälp betyder det inte att du är mindre stark... vilket jag har själv problem med. Det betyder att du är smart . Du är smart nog att veta att du inte klarar av att göra allt, du kan inte hålla allt inom dig.
 
( tips från emelienea.blogg.se )

Kommentera

Publiceras ej