Till Nancy:

Favorit artist ( en kille och en tjej ) - Ingen aning faktist. Har ingen riktig favorit men jag gillar många olika t.ex Miley cyrus, avicii, Bruno Mars.

Bästa minne från 2013 - I somras kanske? Jag och min familj var på en resa i typ 1 månad och det var jättemysigt! Och 1 dag efter att jag kom hem till Sverige så föddes mina systrar! 

Vad skulle du gjort om du var vuxen för en dag - Ätit godis på en vardag framför små barn, kört bil, shoppat massa, dansat i klubbar, smaka champange. Hahahahh asså jag vet inte.

Äpple eller päron? - Ibland äpple och sen så tröttnar jag på det och gillar päron.

Guld eller silver? - Beror på, om det är klockor så gillar jag guldiga eller roseguldiga. Om det är ringar, armband och halsband så gillar jag silver.

Kan du berätta mer om malmöflickorna Nancy? - Malmöflickorna är en sorts gymnastik/dans där man använder bollar som man studsar eller kastar med ( svårt att förklara ). Det började år 1951 så det har funnits ganska länge. Man får röra på sig och det är jätteroligt!

 

Bästa webbshoppen? - Nelly.com och Kimstore.se tror jag.

Katt eller hund? - Hund.

Sommar eller vinter? - Sommar utan tveka.

Vit eller svart? - Beror på hur jag känner mig, men mest svart.

Chips eller choklad? - Chips.

Favorit djur? - Hundar.

Till Grace:

Varför är du, Sandra och Maria inte kompisar längre? Och vad hände Sandra och du va ju bästisar för nån vecka sen? - Jag och Maria är inte ovvänner, men vi har heller inte kontakt. Men jag vet faktiskt inte, hon har inte gett mig bästa intrycket helt enkelt. Och jag & Sandra är vänner, men vet faktiskt inte varför vi inte varit på länge..

Favorit artist ( en kille och en tjej ) - Eric Saade, tjej vet jag faktiskt inte haha, Miley Curys är väl bra.

Bästa minne från 2013 - Min lillasyster <3. 

 
Vad skulle du gjort om du var vuxen för en dag - Åkt bil, shoppat asmke, Haha.. nä men vet inte.

Äpple eller päron? -  Päron.

Guld eller silver? - Silver.

Katt eller hund? - Har båda, så båda :)

Bästa webbshoppen? - Nog Gap.com. 

Sommar eller vinter? - SOMMAR.

Vit eller svart? - Färg:vit, kläder:svart.

Chips eller choklad? - Choooooklad!

Favorit djur? - Häst, Hund,katt.

Vad är det för fobi du har Grace? - 

Jag har en fobi som heter Emetofobi.

Emetofobi är en fobi som handlar om spya. Jag vet att ni säkert tänker - alla tycker att det är äckligt, du har inte någon fobi, alla tycker liksom att det är äckligt.

 Men nej där har ni helt fel. Jag lider av Emetofobi, dvs allt som har med spyor att göra. Får panik av att höra nån spy, se nån spy, känna lukten av spyor. Luften tar slut o jag kan inte andas...så svårt är det för mig!

Och ifall detta händer, att någon spyr, eller jag hör någon göra det så börjar jag gråta och skakar jätte mycket och vet inte vart jag ska ta vägen. Detta är så sjukt jobbigt så jag vet inte vad jag ska göra. Detta drabbar våra resor med familjen, varje gång vi ska åka bil en längre sträcka. Jag gillar innerst inne att resa. Men min fobi ligger och förstör allt. Varje gång min familj berättar att vi ska resa så kan jag knappt få ett leende på läpparna. Det är inte för att jag är bortskämd. Utan det är för jag är så rädd. Så det jag gör är att försöker lunga ner mig själv och har ångest ungefär varje dag fram tills resan kommer. Det året jag fick emetofobi var nog kanske ca 5 år sedan. Då satt vi på planet till spanien och planet skulle precis börja rulla. Jag brast ut i tårar. Jag visste inte själv vad jag höll på med. Jag minns detta i detalj. Jag STORgrät. Jag kunde inte sluta gråta. Mamma blev super orolig och frågade vad som var fel - JAG VILL INTE ÅKA.. JAG VILL INTE  minns jag att jag skrek ut.

Dock är det inte såhära längre, pga av att jag blivit äldre. Men jag vill kunna resa runt&ha kul utan att vara rädd Jag kan säga att emetofobi är en fobi som har förstört saker i mitt liv. Att bara åka till Danmark gör mig rädd. Jag skojar inte. 

Det är hemsk. Jag kan inte hjälpa det. Åhhh.. bara av att skriva detta gör mig skakis. Jag hoppas verkligen att detta går över. Om någon har denna fobin och vet mer än vad jag vet, så skriv supergärna till mig! 

Hoppas att du Elsa är nöjd med ditt svar. Förlåt om det blev lite hoppigt i texten med hoppas att ni förstod! Kramar <3 

Här kan ni även läsa lite mer http://www.fobikliniken.se/FOBI/emetofobi

 

Till båda:

Är ni allrabästavänner? - Ja. <3

Hur gamla är ni? - Vi båda är 13 år.

Hur blev ni kompisar? - Vi lärde känna varandra genom skolan så snackade vi mer och mer så blev vi tightare.

Hur känner ni varandra? - Genom skolan.

Har ni varit med på snöbolls krig de här senaste dagarna? - Ja det har vi. Kul att få leka runt lite med snö. :)

Kan ni göra en room tour? - Nancy: Jag ska göra om mitt rum så vi får se. Grace: Ja det kan jag!

Vill ni åka till Usa tsm? - Ja absolut! Hade varit jättekul.

Om ni inte skulle hetat nancy & grace, vad skulle ni velat heta då? - Nancy: Jag hade velat heta Nathalie kanske. Men jag gillar mitt namn. Grace: Mamma&Pappa tänkte döpa mig till Celina, och det tycker jag är ett superfint namn, Annars tycker jag Kelly&Johanna är super fint.

Är båda oskuld? Om inte hur många har ni legat med? - Ja, båda e oskulda.

Vad är ert vardagliga smink? Kan ni visa det i en video? - Grace: Kanske, använder inte så mycket smink. Men ja det kan jag kanske göra! Nancy: Ja visst, vi kanske gör en video tillsammans!

Vilken skola gick ni på innan den ni går på nu? - Nancy: Jag gick på Lorensborgsskola som bara var från 0an-6an. Saknar typ alla där, så mysiga minnen... Grace: Jag gick på en skola som heter Geijerskolan, om jag ska vara ärlig så saknar jag inte den alls. Ingen bra skola eller lärare enligt mig.

1 kommentarer

Bitte

05 Feb 2014 19:17

Kan man inte bota eller lindra din Emetofobi med hjälp av KBT eller hypnos? Jag har läst att hypnos ska kunna göra underverk. Hör med din läkare eller ta reda på mer om detta. (bara ett litet tips). Lycka till!

Kommentera

Publiceras ej