Nästan alla hade "jag ska börja träna" som nyårslöfe. (Jag t.ex)
Och jag kände att det är kul de 2 första ggr liksom haha..
Ibland känner jag att jag inte orkar & att det är jobbigt meeeeen...
 
Här är 5 tips för göra träningen ordentlig och samtidigt rolig! Detta funkar för mig, och hoppas att det gör det även för dig med. Prova!
 
* Bara gör det! Tveka inte om du ska till gymmet eller inte. Bara åk dit. När du väl är där så sitter du förhoppnings vis inte still. 
 
* MÅL - sätt upp ett mål inför dagens gympass. Ska du springa? Hur långt? Träna benen? Något mer? Och följ dina mål! Inte fuska.
 
* Sätt på ett par coola gympa brallor, eller skor? Variera lite med dina kläder. & Va bra klädd inför gymmet. Riktiga kläder, men coola liksom - Snygga kläder gör saken såååå mycket roligare.
 
* Ta för dig. Låtsas att du är bäst på just det du gör. Ingen är bättre än dig.
 
* Tävla mot dig själv! Absolut inte mot någon annan. (detta gjorde jag tyvärr fel med i början, tävlade mot min kompis, inte mot mig själv.) Det är din träning, du bestämmer. Man kör på sin egen nivå.
 
Hoppas detta hjälpte er!! Kramar Grace!

Kommentera

Publiceras ej